Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme selaimen päivittämistä uudempaan versioon.

Ryhmäliikunta

  • Muista ottaa oma hikipyyhe ja juomapullo.
  • Ryhmäliikunnan sekä kuntosalin ikäraja on 16 vuotta.
  • Tunneille ei voi valitettavasti tulla myöhässä. Tunnin alussa ohjaaja käy aina läpi tunnin kulun ja kertoo mitä välineitä jokaisen tulee ottaa itselleen. Tunnilta myöhästyminen turhauttaa muita osallistujia ohjaajan kerratessa asioita uudelleen ja myöhästyttää tunnin aloittamista. Myöhässä välineitä hakeva myös vaarantaa harjoitteluturvallisuuden muiden jo aloitettua. Muistathan, että kyseessä on sinun hyvinvointiisi panostava liikuntatunti. Tulethan ajoissa paikalle!
  • Hyviin tapoihin kuuluu, että tunnin lopussa jokainen pyyhkii hikipisaransa jumppamatosta ryhmäliikuntasalissa olevalla desinfiointiaineella. Näin jumppamattoa on taas mukava käyttää seuraavalla tunnilla.

 TÄÄLTÄ pääset ryhmäliikuntatuntien ajanvarausjärjestelmään!

  • Varaukset ja perumiset ainoastaan verkkopalvelun kautta, ei puhelin-, sähköposti-, facebook taikka tekstiviesti varauksia tai peruutuksia.
  • Voit myös saapua paikan päälle ilmoittautumaan jos tunnille löytyy tilaa.
  • Kaikki varaukset tulee tehdä mielellään ennen tunnin alkua.
  • Jos et ehdi lunastamaan tuntia niin peruthan sen, jotta mahdolliset muut halukkaat mahtuvat mukaan. Kahdesta peruuttamattomasta tunnista tulee kahden viikon varauskielto. Peruminen tapahtuu saman järjestelmän kautta kuin varaaminenkin. Kirjaudu sisään omilla tunnuksillasi ja mene sen tunnin kohdalle jolle et pääse osallistumaan ja paina Peru.

Kevään 2018 ryhmäliikunnan aikataulu 8.1-27.5 - tulosta itsellesi täältä!

 

 
  Ma Ti Ke To Pe La Su
 

 

06:30-07:25

Aamutreeni
Minna

 

 

 

 

 

 

 
 
   

 

 

 

 

 

 

 

09:30-10:25

Kuntojumppa
Pia 

 

 

09:30-10:25

Body
Mervi

 

09:00-09:55

Pilates
Elisa

 

09:30-10:25

Core
Minna

 

 

  
 
 

 

10:10-11:05

Core
Nina

 

 

 

 10:20-11:15

Reisi-Vatsa-Pakara
Vaihtuva ohjaaja

10:20-11:15

Vuoroviikoin
Niska-Hartia-Selkä
PT Miia /
Toiminnallinen
PT Sari

 

 

 

 

 

 

 

 

 

17:30-18:25

Body
Mervi

 

17:30-18:25

Kuntojumppa
Minna

 

 

 

 

 

17:30-18:25

Kiertoharjoittelu
Nina/Ann-Marie 

 

18:30-19:25

Pilates
Mervi

18:30-19:25

Steppi
Minna 

18:00-18:55

VOIMA!
Tiina/Ann-Marie

18:30-19:25

Pumppi
Bine/Pia/Nina

 

 

18:30-19:40

Syvävenyttely
Nina/Ann-Marie

 

  19:30-20:25

Reisi-Vatsa-Pakara
Maarit

 

 
19:00-19:55

Syvävenyttely
Tiina/Ann-Marie

19:30-20:25

Core
Bine/Pia/Nina

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 Muutokset mahdollisia!

 

Ryhmäliikunnan tuntikuvaukset

 

Steppi
Tunnin alussa teemme askellusta step -laudalle, helppoa koreografiaa ja tunnin ensimmäinen puolisko kuormittaa nimenomaan jalkojen lihaksia. Tunnin toisella puoliskolla tehdään step lautaa hyväksikäyttäen lihaskuntoa niin vatsalle, selälle kuin pepulle. Tämä tunti on juuri Sinulle!

 

Kuntojumppa
Tästä on helppo aloittaa! Kehon hallintaa, koordinaatiota ja lihaskuntoa kehittävä tunti. Ei sisällä vaikeita askelkuvioita. Tunti sopii ihan jokaiselle!

  

VOIMA!
Tuhti annos lihastreeniä, hikeä ja sykkeen nostoa. Tunne adrenaliinin virtaus ja pistä itsesi likoon. Tunnin lopussa aina lyhyet venyttelyt.

  

Body 
Helppo ja selkeä alkulämmittely ilman vaikeita koreografisia sarjoja. Tehokkaasti koko vartaloa vahvistava jumppa, eri apuvälineitä hyväksi käyttäen (step lauta, kuminauha, pumppitangot levypainoineen, käsipainot jne)

 

Core 
Tällä tunnilla harjoitetaan keskivartalon syvien sekä pinnallisten lihaksien vahvistamista sekä niiden hallintaa. Lisäksi keskitymme myös selän, kylkien ja pakaroiden lihaksiin. Tunti on rauhallinen eikä ohjauksen aikana tehdä askelsarjoja.  Sopii kaiken ikäisille ja kuntoisille.

 

Reisi-Vatsa-Pakara
Tunti aloitetaan lämmittelyllä jonka jälkeen keskitytään tehokkailla lihastreeneillä reisi, vatsa ja pakara alueelle. Lopuksi kunnon venyttely.

 

Pilates 
Vahvistetaan sekä venytetään vartalon syviä- sekä ryhtilihaksia. Tempo on hidas ja rauhallinen. Myös hengitystekniikkaa kehitetään liikkeiden lomassa.

 

Syvävenyttely 
Tätä tuntia ei kannata ohittaa! Tiesithän, että venyttely on tärkeää, ennaltaehkäisevää ja kehoa huoltava harjoitus. Ohjauksen aikana palautat lihakset lepopituuteen ja edistät aineenvaihduntaa ja parannat kehon verenkiertoa. Viikottainen venyttely kannattaa lisätä omaan treeniohjelmaan!

 

Pumppi
Tehokas lihaskuntotunti jolla saavutat nopeasti tuloksia! Vartaloa kiinteyttävä ja lihaskuntoa edistävä tunti jolla käytetään tankoa, levypainoja sekä steplautaa. Tunti ei sisällä askelsarjoja. Sopii sekä aloittelijoille että aktiiviurheilijoille, naisille sekä erinomaisesti myös miehille! Jokainen valitsee itselleen sopivat painot oman kuntotason mukaan.

 

Aamutreeni
Tällä aamutreenillä saat takuuvarmasti unihiekat pois silmistä - tunti alkaa kehon aamuherättelyllä jonka jälkeen tehdään lihastreeniä loppuvenyttelyä unohtamatta. Tule ja koe aamutreeni! 

 

Teematunti
Teematuntien sisällöt vaihtelevat ja tuntisisällöt ilmoitetaan aina hyvissä ajoin ennen seuraavan kuun alkua.

 

Niska-Hartia-Selkä
Tällä tunnilla parannat ryhtiä sekä vahvistat ja voimistat niska-hartia-selkäseudun liikkuvuutta ja hallintaa. Välineinä käytämme kuminauhaa, keppiä ja pilatespalloa.

 

Toiminnallinen tunti
Pääpaino tunnilla on toiminnallisissa liikkeissä, joissa useampi lihasryhmä tekee samanaikaisesti töitä, apuna käytetään mm. kehonpainoa, levypainoja ja kahvakuulia. Tunti sopii myös kaikille, sillä liikkeet skaalataan omaan kunto-, ja taitotasoon sopiviksi.

 

Kiertoharjoittelu
Teet tunnin aikana ohjattua kiertoharjoittelua aina 1-2 minuuttia per piste jonka jälkeen vaihdat seuraavaan liikkeeseen. Jokainen liike mennään ennen treeniä kunnolla läpi ja tunnin aikana ohjaaja kiertää ja opastaa/tsemppaa liikkeiden kanssa. Välillä teemme koko tunnin jumppasalissa ja välillä teemme osan myös kuntosalilaitteita käyttäen. Todella hikinen ja äärimmäisen hauska tunti!

 

YogaFlow
Mielen ja kehon yhteistyötä korostava ja kehon voimaa ja hallintaa lisäävä harjoitus. Asentojen ylläpitäminen vaatii sekä lihastyötä että keskittymistä. Syvät ja pinnalliset lihakset kehittyvät ja tietoisuus omasta kehosta kasvaa harjoitusten avulla. Yoga Flow -nimi tulee tavasta suorittaa liikkeet sujuvasti peräkkäin. Liikkeet virtaavat alkuasennosta toiseen. Tunti sopii aloitteleville ja jo joogaa harrastaneille kuntoilijoille.